Support

Vi på PC+ kan erbjuda dig som kund fjärrsupport. Det innebär att vi tillfälligt kan ta över din dator och hjälpa dig med dina problem och frågor. Uppkopplingen sker krypterad och har en hög säkerhet.

Det är alltid du som kund som bestämmer när support skall ske, vilket innebär att PC+ inte kommer åt din dator efter avslutad fjärrsupport.

För mer information om tjänsten, klicka på frågetecknet nedan.

Så här gör du för att få hjälp via fjärrsupport:

1. Kontakta PC+ för att komma överens om hjälp via fjärrsupport

2. Beroende på om du är Windows eller Mac användare klickar du på respektive ikon nedan.

3. Ett nytt fönster öppnas. Välj ”Kör” (Eventuellt måste du också godkänna och tillåta vissa dialogrutor som dyker upp).

4. Efter en stund kommer det upp ett fönster med information om ID och lösenord. Ge den informationen PC+ för att starta fjärrsupport.

 


 

 

Fjärrsupport för Windows          Fjärrsupport för Mac          Mer information om fjärrsupport